July 26, 2012

Terkenang

Teringat kembali kisah lama gue ceburi bidang outdoor nie, banyak sebab gue terjebak ke kancah ini
  • gue kebosanan tika weekend
3 tahun lepas gue baru start menjadi kuli di sebuah company private, menetap di kota metropolitan ni agak membosankan jugak. Xkenal ramai kawan², so weekend gue spend time ngah buat part time job tanam anggur kat umah. Damn... camne lah gue leh jadi cam2...

  • Tak jumpa cenel yg betul tuk salurkan minat adventure gue
Dari kecil lagi gue memang minat aktiviti lasak ni, zaman kanak² dulu, gue selalu ikut abah gue masuk hutan gi cari pokok bakau tuk buat pagar kebun. (-_____-") kecik² lagi gue dah kene dere beb.. bila terkenang balik, gue rase rindu tuk stay dalam hutan ni. Banyak benda pelik yang boleh gue perhatikan dan diamati. Pernah satu ketika,  gue terserempak ngan khinzir tunggal, yg mana ketinggian khinzir tu hampir same ngan gue. Time nie gue memang dah lembik lutut dah, kaki kelu xmampu melangkah, mujur kerna antara gue dan khinzir itu dipisahkan oleh pagar besi kebun abah gue.. ( gue rase khinzir ni jugak ahh yg belasah anjing² gue sampai mati kot )

Dah lupe bile gue stat hiking nie, rasenye 2009 kot.. sahabat gue si Buyen yg ajak gue teman die pegi daki gunung.. hahaha... Ntah camne time tu, gue ikut je die... ngan xtahu papo, equipment sume xde, gue maen sondol je naek gunung tu.. hamik ko... nyesal gile gue time tuw polo si Buyen nie...
 
1st time gue @ Datok
  • Suke cube benda baru
Dari kecil lagi, susah gue nak cuba aktiviti yg lasak ( kecuali tolong abah gue cari kayu bakau dlm hutan ) yg betul² gue puas. Penah sekali gue dan adek mandi lam lombong ... Perghhhh.... terus kene ikat kat tiang lampu tepi jalan bab kantoi ngan abah gue. Time umo 9 tahun, penah gue try naek scrambler abah gue, dan 1st time tu gak gue kene hempap dek scrambler tu... Trus gue trauma 4 tahun xnak rapat ngan moto tu.. Lepas gue PMR, abah gue ajar bawak kenderaan.. (-______-") kenderaan tu memang berat dan slow..

ni lah kenderaan tu
Gue penah bawak kereta ni dari rumah ke kebun abah yg jarak sejauh 6km je hampir 1 jam tuk sampai ke destinasi.. Tebal muka gue time bile dak² pompuan tgk gue bersama kereta nie mengharungi tepian jalan.. seb baek laa ade topeng abg pemotong rumput.. miahahaha






No comments:

Post a Comment