September 22, 2012

Jimba Ramba

2 minggu lepas, kerja tanpa henti bwat gue kelesuan tuk mencari tenang...
Mujur gue sempat meng'attend'kan diri join Jimba-Ramba ke Perhentian..

Hari Jumaat, time nie gue onsite kat Ipoh... dah ah malam tu maw bertolak ke Kuala Besut,  hati memang xtenang memikirkan sempat ke idak gue balik KL nanti.. sebbaek laa kul 7 ptg gue sudah sampai umah...

Sementara, menunggu Jerol datang hantar gue ke Gombak, packinglaa supply lam beg, sumbat² jee mane yg nampak di mata..Selepas Isyak, Jerol pun sampai dan bergerak ke Gombak.. Sementara menunggu sampai, kitorang alas perut dulu..

Jam 11 malam, 2 biji kereta mula berkonvoi membelah LPT menuju destinasi, gerombolan yang lain sudah lama bergerak menaiki bas.. Kitorang selamat sampai ke Jeti Kuala Besut jam 6 pagi..

Jam 8 pagi, pabila sume sudah bersarapan dan bersiap, bot sudah menunggu untuk mengangkut kami seramai 23 orang. Masing² buat muka teruja je, seolah² xpenah naik bot gamaknya.. cam bese, gue cool jee..

menghabiskan masa hampir 45 minit menunggang bot, akhirnya sampai la kami di Teluk Keke, Perhentian Besar. Teruja melihat laut yang jernih, terus gue terjun nak mandi... huhuhu... tipu... gue kene punggah beg² mereka² dulu ke tapak khemah.. Kemudian beramai² setup khemah... almaklum laa.. trip kitorg ni mmg bajet sikit.. huhu.. xmampu nak berchalet² di pulau nie..

Siap je mendirikan khemah, dah ade terjah pantai bersnokeling mencari Nemo.. gue pom tergolong dalam mereka² yang bergembira di tepi pantaian..

Jam 1 lebih, makanan pom sampai seolah² tahu yang perut kami nie memang sudah mengilai² minta diisikan..

Petang tu kitorg dihidangkan ngan volleyball sebelum dilabuhkan tirai oleh kedatangan ribut... kikikiki.. Malam hari diisikan dengan acara buli pendatang baru, diajukan bertubi² soklan... kesian mereka...

Esoknya 16 September... Sempena Hari Malaysia, kitorg pulun sakan dengan acara snorkeling sampai mabuk...( tu jejai sorg jeee yg kene.. kekekeke)..

Sehari suntuk digunakan tuk melihat keindahan panorama lautan... memang terbaek.. lame x snorkeling sebenarnye..

Tunggu pengembaraan seterusnye...... :)