August 11, 2011

RS Jimba Ramba di Sg. Chiling


Pada 24 julai lalu, gue n geng join Aktiviti Jimba Ramba kt Santuari Ikan Sungai Chiling, KKB, Selangor....
Line upnye sume ahli OHM ( dlu Orang Hutan Malaya...skrg dh tuka jd Orang Hutan Malaysia.. )
1-garfu
2-uncle zainul + famili
3-abg yus
4-isz
5-kaede + frens
6-jo kijing
7-jerol
8-aku ler

sume stat kumpul kt parking Petronas (berhampiran Giant Batu Caves) kul 9... tp aku bru bangun kot time nie..hahaha
bergegor pintu umah aku si jerol ketuk...hahaha~ sorry bro...wa taw lho marah bro...
dipendekkan cite...sume yg laen dh gerak g KKB... just aku, jerol n jo jee gerak asing...lalalalalala...


Setelah sampai di Santuari Sungai Chiling, kelihatan ramai orang awam bersama kawan-kawan serta keluarga mereka di tempat letak kereta, menuju ke destinasi yang sama. Untuk ke Sungai Chiling kita perlu berjalan kaki sejauh 200 meter untuk ke pos pendaftaran. Sesampai sahaja di Pos Pendaftaran , kami mengisi borang keluar masuk yang wajib diisi oleh semua pengunjung yang masuk . Setelah habis mengisi borang, kami melalui denai untuk ke air terjun selama 40 minit pada masa yang sama, kami akan melintasi beberapa anak sungai.

wahhhh...sampai jeee trus aku mandi oooo....xtahan aku tgk air terjun oo00ooo....pe  lagi terjun tiruk ahhh... ( aku reti berenang, x reti timbul... ade ker cam2 )... hahaha~ seb abek ade rescues...lalalala~ second time terjun tiruk xyah pkai rescues dh...wahahahaha~





mandi manda x ingat o0o0o~ 2 jam kt sane.... siap2 tuk pulang...lg pom air dh mendung...takot ujan lak kang,..
sekian kisah saye

Kesimpulan ;
1. Aktiviti Riadah Santai yang sempoi setakat ini kerana dapat mandi manda dengan kelah.
2. Lokasi yang menarik, walaupun ramai serta kurang tempat untuk duduk. Lain kali kena bawak kerusi panjang ^^
3. Masih banyak sampah sarap yang perlu diberikan perhatian. Papan tanda serta bakul sampah perlu ditambah dan diletakkan di tempat sekitar kawasan perkelahan.
4. Kepada para peserta diminta untuk menguruskan masa anda sebaik mungkin.(^_^)
5. Terima kasih kepada semua ahli OHM yang terlibat di dalam menjayakan aktiviti RS pada kali ini.

No comments:

Post a Comment